Moja Europa Universalis

Wszystko o serii Europa Universalis


#1 2008-12-23 11:48:03

konrad1683

Administrator

Zarejestrowany: 2008-12-22
Posty: 10
Punktów :   

Divide et Jmpera [DeI]

http://files.filefront.com/DeI+14b+INra … einfo.html

Po wielu obsuwach (tradycyjnych już zresztą), przeciwnościach itp itd spłodziliśmy wreszcie wersję beta naszego moda pod IN.
Ponieważ jest to beta, mogą wystąpić wyrzucania do Windowsa, zwiechy i inne nieprzyjemne rzeczy. Raportujcie o nich szybko. Będziemy dozgonnie wdzęczni jeśli pomożecie nam się ich pozbyć.
ROZPAKOWANY FOLDER "Divide et Impera" I PLIK O TAKIEJ SAMEJ NAZWIE NALEŻY UMIEŚCIĆ W PODFOLDERZE /mod JAKI ZNAJDUJE SIĘ W FOLDERZE Z GRĄ EUIII. NIE ZASTĘPUJCIE ŻADNYCH PLIKÓW ORYGINALNEJ GRY!

Mod jest przystosowany do IN w wersji 3.1
Kilka uwag tytułem wstępu:
1) Ograniczenia
- system decyzji i misji jest czynnikiem strasznie mulącym grę. Nie należy resetować komputera gdy 1 stycznia gra nie ruszy do przodu. To jest ten moment kiedy wszystkie państwa otrzymują misje w tym samym momencie i podejmują pierwsze dostępne decyzje. Takie przywieszki mogą się powtórzyć gdy skumuluje się dużo misji i decyzji. Oczywiście zależy to też od Waszego sprzętu.
2) Zalecenia
- gra bez historycznych dowódców i monarchów
- poziom trudności normalny
- gra na uproszczonej wodzie i bez drzew przyspiesza
3)PECH CHCIAŁ, ŻE AKURAT PO UMIESZCZENIU ZNALEŚLIŚMY BUGI, KTÓRE NA PEWNO CRASHUJĄ GRĘ, a nie ma sensu zamieszczać nowej wersji z tak niewielkimi zmianami. Dlatego tutaj macie instrukcję jak można naprawić błędy:

1. W pliku cultures w katalogu \common moda należy zamienić słówko "chinese" na "sinnic". A także otworzyć plik (najlepiej notepadem) DeI - IN.csv w katalogu /localisation naszego moda i wkleić tam na końcu linijkę:
sinnic;Chinese;Chinese;Chinese;chiñska;Chinese;Chi nese;Chinese;;;;;;;x

2. W pliku tribalsuccession w katalogu \events moda należy dodać podkreślniki przed cyframi "0" i "2" w wyrażeniach ""tribal_succession_crisis0" i "tribal_succession_crisis2".


ZMIANY W WERSJI 1.4b:
-Wprowadzenie systemu wojsk narodowych (coś ponad 400 wariantów decyzji) - patrz oddzielny temat;
-Wprowadzenie systemu koniunktury w gospodarce - patrz oddzielny temat;
-Wprowadzenie systemu podatków - patrz oddzielny temat;
-Husyci są teraz oddzielną religią i mogą "zwyciężyć" jako pierwszy odłam reformacji. Oprócz Husytów czeskich są nowe państwa Husytów polskich i węgierskich;
-Przemodelowane podstawy podatkowej w prowincjach Europy Środkowo-wschodniej;
-Nowe okno do negocjacji pokojowych w stylu późnego DeI;
-Nowe menu wyjściowe w stylu "DeI Renesans";
-naprawione liczne pomniejsze bugi i braki, gra się "prawie" nie wywala, przynajmniej u mnie

ZMIANY W WERSJI 1.4a:
-Poprawione bugi wskazane przez Was;
-Zlikwidowane długie przycinania w trakcie gry, wywołane przez źle działający event z koloniami;
-Poprawione warunki startowe w Iranie;
-Prestiż powiększa się teraz za wasali, sojusze i mariaże;
-dołączenie "Updated Naval Mod" z Paradoxu, uhistoryczniający sprawy z flotą i dodający 14 nowych typów okrętów;
- dodanie 5 eventów i 1 decyzję ustrojową dla zakonów rycerskich;
- dodanie eventu i decyzji "obsługującej" kryzys w Bizancjum;
- poprawienie decyzji Turcji, dzięki czemu jest teraz ona wyzwaniem dla Bizancjum;
- nowy ekran dla panelu Cesarstwa, który mieści teraz wszystkich jego członków;
-wiele innych

LISTA ZMIAN WERSJI 1.4 beta:
Mapa:
- wprowadzenie większości nowych INowych prowów
- kilka nowych prowincji w Europie i jedna w Ameryce oraz w Afryce aby lepiej oddać sytuację w 1356. Łącznie 5.
- przerobione Indie i Indochiny z łączną ilością 55 nowych prowincji
- nowa mapa polityczna Indii i Indochin. Zlikidowane zbiorcze państwa Radżputów i Szanów
- nowa sytuacja polityczna świata, uszczegółowienie Indii oraz Indochin to łącznie około 183 nowe panstwa.
Zmiany dotyczące balansu gry (w stosunku do IN):
- utrudniona kolonizacja – drożsi koloniści, choć nieznacznie tańsze utrzymanie kolonii, znacznie mniejsza szansa bazowa dla kolonistów;
- znacznie zmniejszona szansa nawrócenia innych religii;
- koszyki technologiczne „poniżej” muzułmańskiego zostały wzmocnione o 10%;
Zmiany dotyczące polityki wewnętrznej:
- każdy ustrój ma dostępne teraz 4 różne efekty, ogólnie ich rola została jeszcze wzmocniona;
- ustrój „Wschodnie imperium biurokratyczne” jest teraz odpowiednikiem europejskiego ustroju imperialnego i dostępny tylko za pomocą decyzji, z poziomu ustroju „biurokracja wschodnia”;
- Pasek polityki „sekularyzm-teokracja” nie zastępuje teraz „ofensywy-defensywy”, a jest jedenastym paskiem dodatkowym;
- kryzys sukcesyjny, jaki mają rządy plemienne, dotyczy też federacji, a w łagodniejszej wersji także innych ustrojów azjatyckich;
- elekcja w republice szlacheckiej ma miejsce raz na 50 lat, czyli z grubsza po śmierci monarchy. Elekcja możliwa jest także w zakonach rycerskich (20 lat) i monarchii oligarchicznej (15 lat);
Doradcy, idee:
- Nowi doradcy Paradoxowi zostali trochę „posklejani” tak, że większość z nich daje po dwa bonusy. Część nakłada się na naszych dawnych dodatkowych doradców.
- dodani zostali też nowi doradcy technologiczni: Patrycjusz, Prawnik i Strateg, aby wyrównać proporcjonalnie liczbę technologicznych i pozostałych. Łącznie typów doradców w DeI jest 31;
- minimod „Hiring Fair” z Paradoxu, dostosowany do naszych warunków. Dzięki niemu możesz zwoływać doradców do swej stolicy 9raz na 5 lat) i nawet starać się zwołać konkretne ich rodzaje. Przez pół roku masz venty o przybyciu doradców, jak wybierzesz jakiegoś więcej nie przybędzie aż do następnego rozesłania wici
- Idee nieco poprzerabiane w stosunku do dotychczasowego systemu. Jedna z nowych decyzji: w IN - vetting (lustracja?), została zastąpiona ideą „wysoka kultura techniczna”, która daje tańsze budynki i inwestycje w handel i produkcję;
Decyzje:
- Decyzja wejścia prowincji do HRE obniża prestiż właścicielowi, a podwyższa go cesarzowi, zaś „wyjęcie” prowincji z HRE jest możliwe tylko przy prestiżu 25 i dodaje nam prestiżu również, ale za to daje casus belli cesarzowi i elektorom i pogarsza z nimi stosunki;
- wzorem Paradoxu wszystkie „zjednoczenia” zamienione są z eventów na decyzje, nie dotyczy to jednak Rzeczpospolitej Trojga Narodów – bo byłoby to za proste i powtarzalne;
- Litwa startuje jako pogańska z decyzjami o przejściu na katolicyzm lub prawosławie;
- Decyzje tworzące Unię Kalmarską i Skandynawię, jako kolejne etapy jednoczenia krajów północy;
- Chiny, które na starcie są pod panowaniem Mongołów z dynastii Juan, mają trzy nowe decyzje, dzięki którym mogą obalić ciemiężców i wprowadzić nowe Niebiańskie Cesarstwo i to niekoniecznie dynastii Ming  każde kolejne cesarstwo może zostać zastąpione dzięki temu nowym;
- decyzje dla księstw ruskich o walce z Ordą;
- decyzje na temat tolerancji/nietolerancji innowierców (Mac Mod)
- plus nowe decyzje dla Polski, Burgundii, Bizancjum czy Turcji;

Wydarzenia:
- 6 wydarzeń do suwaka sekularyzm-teokracja;
- wydarzenia losowe Maca, rodem z EU2 (Mac Mod);
- wydarzenia o dowódcach po bitwie, o przejmowaniu prowincji, o wojnie domowej przy dużym badboy (Mac Mod);
- wydarzenia dające nam doradców (Hiring Fair Mod);
- wydarzenia związane z powstaniem Zjednoczonej Skandynawii;
- meta idee mają elastyczniejsze warunki – musisz mieć 3, z 4 podanych idei by mieć szansę na meta ideę. Jakie idee co mogą dać jest w opisach idei;
Grafika:
- powiększony nieznacznie panel zarządzania krajem (dzięki temu mieści się 11-sty suwak w polityce wewnętrznej oraz 4 efekty w formach rządów);
- nowe grafiki w tle panelu woskowego i panelu rebeliantów;
- bonusowe flagi do wykorzystania dla chętnych: Orzeł Piastów oraz Kolumny Giedymina w folderze flags
Inne zmiany:
- zmienione znacznie akcje szpiegowskie, część zabrana i dodane nowe (z Mac Mod);
- dodane dwa nowe typy buntów: Bojownicy o niepodległość i Dezerterzy (Mac Mod);
Naprawione niektóre misje, dodane trochę nowych (głównie dla Polski);
- dodana religia Pogaństwo Bałtów, dla Litwy;
- dodane triggery: Dominium Maris Baltici i Muzułmanie w Indiach;

IN przetłumaczone na język Polski, NA do przetłumaczenia zostały eventy. Prosimy o uwagi i sugestie odnośnie tłumaczenia. Powstawało bez wchodzenia do gry i specjalistycznej wiedzy historycznej oraz po nocach ale ma zasadniczą zaletę - nie jest maszynowe:D


PAMIĘTAJ AMINISTRATOR WSZYSTKO WIE, WSZYSTKO WIDZI, MOŻE DAĆ OSTRZEŻENIE, A MOŻE I BANA ;]

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.mojaeuropauniversalis.pun.pl internet radiowy sucha beskidzka naprawa siłowników hydraulicznych www.swinka-morska.pl